Leverans & betalning



Hej och välkommen att handla hos hackspetten.nu.
Har du frågor och funderingar kring informationen  eller våra varor
så kontakta oss gärna på   hackspetten@hjomail.se    eller ring 0502-30073
För att handla hos oss måste du ha fyllt 18 år   

 

FRAKT OCH LEVERANS
 

Fraktkostnader inkl. administrationsavgift är 59 kr (inom Sverige) , oavsett hur lite eller mycket du handlar för .
Men produkter i kategorin "SMYCKEN" har alla en fri frakt. 
Du som vill handla från utlandet maila först till hackspetten@hjomail.se


 

 

Vi skickar med DHL Servicepoint.
(Önskar du ett speciellt hämtställe , skriv i kommentarerna eller maila så får vi se om det går att ordna.)
Du får då ett mail och sms om hämtställe och sändningsnummer (ej någon avi).
Påminnelser skickas två gånger. Om du inte hämtar inom 10 arbetsdagar efter leverans
så returneras sändningen tillbaka till oss och vi debiterar frakt, returfrakt och hanteringskostnader = 295  Sek

Dina beställda varor levereras inom 2-5 arbetsdagar från det att köpet bekräftats om det inte står något annat i informationen om varan,

För vissa handsnidade produkter kan leveranstiden vara upp till 3 veckor, men det står i informationen.
Betalar du i förskott så tar det någon dag innan vi ser pengarna på kontot.

Vi levererar med DHL Servicepoint med hämtställe. Små försändelser kan skickas som brev och då anlitar vi posten.

 

Outlöst paket
Om du väljer att inte hämta ut din försändelse från oss och paketet sänds i retur av DHL förbehåller vi oss rätten att debitera dig 
295 kronor för att täcka frakt, returfrakt och administrativa kostnader.

 

Vi skickar en räkning/faktura till dig som ska betalas inom 14 dagar netto.

 

BETALNINGSSÄTT

Förskott

Du betalar in pengarna på vårt   Plusgiro 1597458-7 eller Bankgiro 5810-3078 eller swish
Så snart pengarna har kommit in så tar vi hand om din beställning. Beställningen är reserverad i 8 dagar.

 

Kortbetalning
Betalning sker enkelt och säkert med Payson.
Payson samarbetar med VISA, MasterCard samt alla svenska banker som erbjuder direktbetalningar,
Swedbank, Handelsbanken, SEB och Nordea.

Payson håller höga säkerhetskrav och är PCI-certifierade av Trustwave som är en internationell organisation
för säker e-handel. All trafik krypteras genom SSL 128 bitar och alla kortöverföringar bygger på bankernas så kallade 3D-secure teknik.

 

Faktura Payson

Om Paysonfaktura
”Vi erbjuder betalsättet ”Paysonfaktura” i samarbete med Payson AB.
Betalningsvillkor är 14 dagar och vid fakturaköp tillkommer en avgift om 24 kr. För att kunna beställa mot faktura måste Du ha fyllt 18 år och vara folkbokförd i Sverige samt godkännas i den kreditprövning som genomförs vid köpet.
Fakturan kommer att sändas separat med e-post till den e-postadress du anger vid köptillfället. Vid försenad betalning skickar vi en betalningspåminnelse varvid lagstadgad påminnelseavgift om för närvarande 60 kr tillkommer. Vi debiterar även dröjsmålsränta med 2 % per månad från fakturans förfallodag. Vid utebliven betalning lämnas ärendet till inkasso varvid lagstadgad inkassoavgift om för närvarande 160 kr tillkommer. Payson förbehåller sig rätten att i enskilt fall neka leverans och ompröva beställarens kreditvärdighet.”
Information om ångerrätt

”Vid betalning med Paysonfaktura kommer fakturan att pantsättas till Payson och därefter till SVEA Ekonomi AB, 556489-2924

ÖPPET KÖP OCH ÅNGERRÄTT

Hackspetten tillämpar Konsumentköplagen (1990:932) och Lagen (2000:274) om konsumentskydd vid distansavtal och hemförsäljningsavtal.
Som konsument har du rätt att ångra eller byta din vara inom 14 dagar från det att du tagit emot leveransen.
Om du returnerar varan står du själv för fraktavgifter och transportrisker. Kontakta oss innan du returnerar varan.
För att få ångra ditt köp krävs att varan är oanvänd och att den returneras i sin orginalförpackning. När vi mottagit varan kontrolleras den och därefter återbetalar vi varans värde (exkl. fraktbeloppen,
ev fakturabelopp). Varor som återsändes mot postförskott eller efterkrav utlöses ej av oss.

Skadat gods.
Om varan skadas under transporten ska du genast anmäla detta när du hämtar ut försändelsen. Om du inte upptäcker detta förrän du kommer hem, meddela oss via e-mail omgående . Dock senast inom 5 dagar. Om en vara skadas eller kommer bort då du sänder den tillbaka till oss är du som kund ansvarig.

 

Reklamationer.
Om du vill reklamera en felaktig eller skadad artikel måste du kontakta oss via e-post   eller telefon 0502-30073 . Spara alltid orginalemballage och betalningsbekräftelsen.