Köpvillkor

PRISER OCH BETALNING

Varje vara anges med pris inklusive moms. I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive alla avgifter, moms, frakt och betalning.
Betalningsvillkor finns angiven i kundvagnen beroende av valt betalningssätt.

Fraktvillkor finns angiven i kundvagnen beroende av valt fraktsätt.

ÖPPET KÖP OCH ÅNGERRÄTT

Hackspetten tillämpar Konsumentköplagen (1990:932) och Lagen (2000:274) om konsumentskydd vid distansavtal och hemförsäljningsavtal.
Som konsument har du rätt att ångra eller byta din vara inom 14 dagar från det att du tagit emot leveransen.
Om du returnerar varan står du själv för fraktavgifter och transportrisker. Kontakta oss innan du returnerar varan.
För att få ångra ditt köp krävs att varan är oanvänd och att den returneras i sin originalförpackning.
När vi mottagit varan kontrolleras den och därefter återbetalar vi varans värde (exkl. fraktbeloppen,
ev fakturabelopp). Varor som återsändes mot postförskott eller efterkrav utlöses ej av oss.

Skadat gods.
Om varan skadas under transporten ska du genast anmäla detta när du hämtar ut försändelsen. Om du inte upptäcker detta förrän du kommer hem, meddela oss via e-mail omgående . Dock senast inom 5 dagar. Om en vara skadas eller kommer bort då du sänder den tillbaka till oss är du som kund ansvarig.

Reklamationer.
Om du vill reklamera en felaktig eller skadad artikel måste du kontakta oss via e-post eller telefon 0502-30073 . Spara alltid originalemballage och betalningsbekräftelsen.

VID NEKAT KÖP

Om kunden inte godkänns för att betala med Paysonfaktura (oavsett anledning) så ska nedanstående information ges till kunden. Skulle kunden ha frågor kring varför denne inte godkänts för Paysonfaktura ska denne hänvisas till Payson AB.

”Tyvärr så godkändes ni inte av Payson för betalning mot Paysonfaktura. Vänligen kontrollera att ni uppgett er personliga information korrekt och försök sedan igen alternativt välj ett annat betalsätt.”